Diétázós kapros halfilé

Kedvet kaptunk egy kis hétvégi halsütögetéshez! Mit szóltok hozzá? Íme egy nagyon alacsony kalóriatartalmú halas menü, így magas vérnyomásúaknak vagy akár diétázóknak is bátran ajánljuk!

A hozzávalók:

  • 1 kg filézett, pucolt, szeletelt halfilé (tonhal vagy lazac)
  • 1 nagy tejföl
  • 1 nagy fej vöröshagyma felkarikázva
  • trappista sajt
  • 1/2 dl citromlé
  • 3-4 szál friss kapor
  • olívaolaj
  • só, bors
  • sült hal fűszerkeverék
  • fokhagymapor

Az elkészítés:

A halszeleteket jól átmosom, majd egy tálcára egymás mellé fektetem, és mindkét oldalát megkenem olívaolajjal, megszórom sóval, borssal, sült hal fűszerkeverékkel, majd hűtőbe teszem 20 percre, hogy az ízek összeérjenek. Ha letelt a 20 perc, előveszek egy tűzálló üvegedényt, majd kevés olívaolajat öntök az aljára, és beleteszem a felkarikázott vöröshagyma felét, egymás mellé belefektetem a halszeleteket, majd a tetejére fektetem a hagymakarikák másik felét is, és egyenletesen rálocsolom a citromlevet. Ezután óvatosan ráöntöm a vizet, vigyázva, hogy ne mossam le a fűszert a halszeletekről. A tejfölt összekeverem az apróra szelt kaporral, kevés fokhagymaporral és felhigítom kevés vízzel, hogy tejszínes állaga legyen, majd egyenletesen a halszeletekre öntöm. Előmelegített sütőben közepes lángon, alufóliával a tetején, kb. 30 perc alatt készre párolom. Ha kész, leveszem az alufóliát, és megszórom a tetejét reszelt sajttal, és aranybarnára sütöm. Köretként zöldséges rizs illik hozzá a legjobban!

(forrás: mindmegette.hu)



404