Muszáj nassolnom!

Étkezések közötti nassolás, stresszoldás, ropogtatás az esti film alatt, csipegetés az elmaradt főétkezés helyett, vagy éppen baráti összejövetelek, partik gyakori kísérői a chipsek, ropik és kisperecek, a különféle kekszek, sütemények és egyéb cukros-zsíros nyalánkságok. Sokszor nehéz ellenállni a finom falatoknak, ám így észrevétlenül akár több ezer kalóriával gazdagodhat szervezetünk.

Összegyűjtöttük nektek azokat a finomságokat, amiket bátran rágcsálhattok két étkezés között, mégsem megy a fogyókúra rovására!

Almachips

Az egyik legegyszerűbben elkészíthető egészséges, édes ropogtatnivaló. Az almát megmossuk és megszárítjuk, majd leheletvékony szeletekre felkarikázzuk. Az almakarikákat egy papírral bélelt tálcán szétterítjük, és meleg helyen – például a radiátor közelében – néhány napig szárítjuk. Ha ropogósra száradt, olajban sült burgonyaszirom helyett ezt bűntudat nélkül majszolhatjuk, és ráadásul finom is.

Sült gesztenye

A gesztenye nemcsak finom, de dús vitaminokban és ásványi anyagokban. S bár nem éppen kalóriaszegény, ha mértékkel fogyasztjuk, a krémes sütemények és csokoládék helyett bátran majszolhatjuk. Sütve igazi illatos, téli csemege. Ehhez a gesztenyéket mossuk meg, majd a domború oldalukat késsel vágjuk be kereszt alakban. Áztassuk hideg vízbe, majd egy-két óra elteltével sorjázzuk őket tepsire úgy, hogy domború felük legyen felfelé. Sütőben addig süssük, míg a vágások mentén szétnyílik, és teteje egy kicsit megpirul.

Magkeverék

Különféle olajos magvakból (dió, törökmogyoró, mandula, keshudió, sózatlan földimogyoró) és aszalt gyümölcsökből (szilva, sárgabarack, meggy, áfonya) házi diákcsemegét készíthetünk. Csak keverjük össze őket egy tálban, és már csipegethetjük is. Bár kétségtelenül egészségesek, kalória- illetve cukortartalmuk miatt mértékkel érdemes fogyasztani.

Joghurtos édesség

Egy édesebb almát kockázzunk fel, öntsünk rá egy kis doboz natúr joghurtot, szórjunk rá egy kevés őrölt fahéjat, és kész is van a kalóriaszegény édes nassolnivaló. Az alma mellé kevés mazsolát is tehetünk bele, így még pikánsabb lesz.

(forrás: vitaminsziget.hu)



404